måndag 6 augusti 2012

Boktips!

Det var några år sen sist som man kunde läsa böcker på semestern. Det räcker ju inte tiden riktigt till för när småbarnslivet är som mest intensivt.. Men så plötsligt händer det! Barnen är lite större och man kan faktiskt slå sig ner i en solstol och njuta av en god bok!

Den här semestern har jag blivit så berörd av Tomas Sjödins böcker! Inte minst böckerna som handlar om tiden med hans två pojkar som föddes med svåra hjärnsjukdomar, och som efter år utav kamp och smärta också tog deras liv..

Det är så många tankar om livet i dessa böcker. Inte alls bara tunga, mörka och svåra tankar, utan även tankar om kärlek och hopp och om vad som verkligen är viktigt!

Han skriver om att det går att hitta en mening mitt i allt det meningslösa. En glädje mitt i sorgen.

Dessa böcker har berört mig så mycket och jag kan varmt rekomendera dem. Om du har en stund över i höst, kryp upp i soffan med en kopp rykande hett te, sno filten om dig och läs dem!!


kram /Sofie

1 kommentar:

  1. Visst är hans böcker fantastiska. Har i sommar läst hans roman om pastorn som tar "time out". Bra, men böckerna om pojkarna är något annat. Ha det gott! Mosterfi
    Ps hur kan jag följa din blogg?

    SvaraRadera